I mitten av två starka krafter; som båda drar åt varsitt håll

Stannar för att hämta andan en kort stund. Försöker hämta den luft som sakta har tagits ifrån mig. En liten tår rinner ner över kinden. Försöker kämpa men förgäves. Tårarna tar över mig och mitt sinne. Står där, alldeles blottad. Tårarna fäller likt ett oväder en ruggig dag. Fortsätter att kämpa emot. Ingenting biter. Nyper mig i armen och försöker tänka på hur allt var förut. Försöker inse att allt inte är så farligt. Att det snart kommer att bli bättre. Men jag påminns om nutiden. Det gör ont. Inget kan stoppa den smärta som sakta griper tag om mig. En sista tår rinner nerför kinden. Ett sista tår som ska symbolisera den lilla energin jag har kvar inom mig. Det allra sista jag har kvar. Den tåren är du.

Skön text följer
Postat av: Amanda aka Amzie

Nu måste jag bara få säga att det är kaos i din blogg som det var i min förut, vad är grejen om tåren?

2009-02-20 @ 20:02:33
URL: http://amzie.blogg.se/
Postat av: Amanda aka Amzie

Jag ska fira Kim, hon fyller år på tisdag och helt plötsligt flyttade hon firandet till onsdag istället för att ha det på tisdagen som var bestämt. Det känns dumt att skita i det eftersom att jag lovat att jag ska vara med liksom.

2009-02-21 @ 19:10:11
URL: http://amzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0