Before, after

Nu är det klart. Alla utbildningar är sökta och jag är på väg. På väg bort mot andra håll. Känns rätt så skönt att jag ska få börja plugga igen. Har nu varit en riktigt latis och pillat mig i naveln i, låt mig tänka, ett år?! Slö minst sagt. Men jag har pluggat lite på komvux och även jobbat. Men ändå rätt slött. Jag kom ju in på Chalmers förra året. Det var kursen/programmet byggteknik som släppte in mig. Insane. Men att plugga där blir svårt för jag måste hitta en bostad och så är jag minst sagt slö. Jag vill bara att allt ska vara upplagt framför mig när jag går ut. Tjoff! 

 

Ännu ett nytt avsnitt av Ballar av stål/Färjan har sänts på femman. Jag skrattar ju bara lika mycket varje gång. Fylleskallarna, Håkan och alla galna bravader. Måndagarna är nog den bästa dagen för att bänka sig vid teven, vilket jag gjorde. Men jag missade början på färjan tack vare min löprunda. Men det var det värt. För det är ju lite som Håkan säger.. man vill ju komma till det där "after-läget". Undrar om den killen kommer dit. Jodå, klart han gör. Inga konstigheter med det! Ballar av stål är ju även det ett genialiskt program. Tyvärr så kniper det förstaplatsen i mitt hjärta. Ett sånt program ligger väl ganska varmt om hjärtat hos oss alla. Det roliga för mig är att min pappa hatar det. Han har inte givit mig en förklaring till varför. Det bara är så. Alltid när jag säger till han att byta till femman så låter det så här:

 

Pappa! Byt till femman!

- Vad är det som börjar där?

- Ballar av stål.

- (suck).. 

 

Och så kommer alltid en skön kommentar som t ex "Inte igen" eller "Vad tråkigt". Men han tittar liksom ändå. Och det är klart som fan att han skrattar. Programmet är ju roligt! Men han kan inte säga att han har längtat efter Ballar av stål. Det händer ju inte. Tråkigt säger jag. Humor på hög nivå. Nej, han känner väl att han ska visa att han är vuxen och inte tycker sånt beteende är acceptabelt eller nåt. Vad vet jag. Men nog tycker han att det är kul åtminstone. Jag borde lägga en kommentar om att han skrattar. Blir nog som för killen som skulle träffa Annelie, "Helvete"


Skön text följer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0